Pagalba draugei ar artimajai, sergančiai pogimdymine depresija

  • Paskatinkite arba padėkite kreiptis pagalbos. Tai vienas iš svarbiausių dalykų, kuriuos galite padaryti, jeigu įtariate, kad jums artimas žmogus išgyvena pogimdyminę depresiją. Depresija sergantis žmogus gali neatpažinti arba nepripažinti savo sunkumų. Galite aiškiai pasakyti, kad matote, jog moteris kenčia ir jai yra sunku, pasakyti, kad jums rūpi, kad yra normalu turėti sunkumų ir ieškoti pagalbos. Gali praversti pagalba surandant, kur kreiptis, galbūt netgi galite palydėti moterį iki pagalbos teikėjų arba tuo metu pasirūpinti jos kūdikiu.
  • Dalykitės buities darbais ir kūdikio priežiūra. Jūs galite palaikyti savo artimą žmogų perimdami dalį buitinių rūpesčių patys arba padėdami surasti, kas šiuo metu pasirūpins buitimi. Nelaukite, kol ji paprašys.
  • Klausykitės jos jausmų neteisdami, nevertindami ir nesiūlydami greitų ir paprastų sprendimų. Būkite šalia ir padrąsinkite ją daugiau kalbėti apie savo jausmus ar juos išreikšti kitais būdais.
  • Padrąsinkite. Sergant depresija kartais atrodo, kad tokia būsena niekada nepasibaigs ir kad visos pastangos pasveikti yra bevertės. Pasakykite, kad esate ir ketinate būti šalia šiame nelengvame gyvenimo etape.
  • Priminkite moteriai, kad ji nekalta dėl to, jog serga depresija. Pogimdymine depresija sergančios moterys dėl ligos dažnai kaltina save. Moteris gali manyti, jog susirgo pogimdymine depresija, nes: yra silpna, yra bloga mama, yra tinginė, nemoka džiaugtis, neturi valios… – sąrašą galima tęsti iki begalybės. Artimieji gali padėti sumažinti tokią neadekvačią nepagrįstą kaltę primindami, kad depresija – tai liga, dėl kurios niekas nekaltas.
  • Pasirūpinkite, kad ji turėtų laiko sau. Nepertraukiamai rūpintis kūdikiu nelengva. Nelaukite, susitarkite dėl nuolatinio ir iš anksto žinomo laiko, kurį moteris gali planuoti tik sau. Taip pat galite ją paskatinti padaryti poilsio pertraukas, samdyti auklę ar pabūti dviese.
  • Būkite kantrus, jei ji šiuo metu nenori seksualinių santykių. Vienas iš depresijos simptomų – sumažėjęs seksualinis potraukis arba galėjimas pajusti malonumą. Tad nedarykite spaudimo, jei ji šiuo metu nėra nusiteikusi seksualiniams santykiams.
  • Išeikite kartu pasivaikščioti. Fizinis aktyvumas yra tikrai efektyvus būdas siekiant palengvinti depresijos simptomus, tačiau sergant gali būti labai sunku imtis iniciatyvos. Tad galite padėti sukurdami kasdienį spartaus pasivaikščiojimo ritualą. Geriausia – gamtoje ir saulės šviesoje.
  • Sužinokite apie ligą daugiau. Tai padeda geriau suprasti, kaip jaučiasi jūsų artimas žmogus, kas vyksta su juo ir kaip tai gali veikti jūsų santykius. Išmanymas apie depresiją kaip apie ligą, jos simptomų atpažinimas padeda palaikyti realistiškus lūkesčius ir nepriimti asmeniškai elgesio, kuris gali būti susijęs su sunkia sergančiojo būsena.
  • Pasirūpinkite savimi. Artimojo depresija, ypač tokiu jautriu periodu, kai namuose atsiranda kūdikis, pareikalauja daug jėgų – tiek fizinių, tiek emocinių. Jei atsiradus kūdikiui moteris suserga depresija, jūs susiduriate su dviem didžiuliais stresoriais. Tad nepamirškite savęs ir savo poreikių. Skirkite laiko poilsiui, fiziniam aktyvumui, bendravimui su draugais. Jeigu jaučiate, kad jums sunku susitvarkyti su savo jausmais, drąsiai ieškokite pagalbos ir sau.